Alla inlägg under maj 2008

Av Linnéa - 31 maj 2008 23:39

Det var en härlig sommarkväll. Karolina och Tomas bjöd på grillat och trevligt sällskap. Efter en heldag på ett hustak i denna värme så var det en del som var tröttare än andra. Ändå blev det ganska sent innan vi kom hem. Ju längre kvällen gick ju mer skratt blev det. När det var dax att bryta upp så fick Rickard för sig att han skulle till fastingen och helena hängde givetvis på. Men de kom på att det redan var stängt... Helena, Karolina och Rickard tillsammans kan bli vad som helst, det har någon medfödd förmåga att få igång varandra, och hitta på de mest tokiga saker som finns... HJÄLP!!!

Av Linnéa - 31 maj 2008 17:33

Nu har jag träffat "lilla Loppan" Olivia och Helene kom hit en snabbis,  vi passade på att åka till Åtorp och fika. Hon hade fått nya träskor med nyckelpigor på och det talade hon om för alla som ville lyssna. Oliva är en riktig goding, jag önskar att jag hade hälften av den energin som hon har. Tillsammans med hennes kusin har de fått smeknamnen "Storm och Tromb"(av Helene) vilket är väldigt passande. Helene har bara en månad kvar tills hon ska ha barn. Ser tungt och jobbigt ut i värmen.

Av Linnéa - 31 maj 2008 14:35

Rickard åkte 05.30, jag kunde inte somna om så jag tog på Oboy kopplet och gick ut. Vi gick vår vanliga tur på ca fem kilometer, vi fick se naturen vakna till liv. Fågelkvitter och harar som hoppade över åkrarna, väldigt fridfult, solen fannas någonstans bakom slöjor av moln så tempraturen var riktigt behaglig. När vi ca en timme senare kom hem var det en uppfriskande dursch som gällde för att sedan läsa tidningen och lyssna på ljudboken. Både Oboy och jag slumrade till någon timme. Vid ca 11.00 tog jag bilen till stugan, det blev någon timme vid stranden idag var det mer folk och på någotvis varmare. Jag badade två gånger för att sedan ge upp solen för skuggan vid stugan en stund...

Det är den siste maj idag och ca 25grader. Hoppas det blir en sådan här härlig sommar med långa sköna dagar vid stranden....

Av Linnéa - 30 maj 2008 14:15

Det var så varmat att jag inte kunde vara hemma längre, vilket lede till en tur till stugan och några timmar vid stranden, det var väldigt lungt ca fyra personer på stranden. Jag var ju tvungen att ta premiär doppet, det var skönt, inte varmt men skönt... Sedan blev det en fika paus på kaffebönan. Åtorp skulle spela match borta mot Skattkärr så jag tog en tur till Karlstad gick en stund på Bergvik för att besvikte konstatera att ett par skor jag ville ha bara fanns i storlek 37 och 41. Jag åkte ut till skogsvallen i Skattkärr och kom dit lagomt för att se Åtorp göra 0-2. Solen var härlig där jag satt i en backsluttning och njöt av att se Åtorp ta ledningen men först 0-2, sedan 2-3 och sist men inte minst med 3-4 i 94 minuten en snygg nick av "Nutt" på en ÅIF hörna. Jag åkte hem till oboy som blev överlycklig över att se matte. Fotbollsgrabbarna stannade i Kristinehamn för en pizza så Rickard kom hem sent. Han skulle ju upp till 05.30 fattar inte att han orkar.

Av Linnéa - 30 maj 2008 08:58

Just nu lyssnar jag på Tomas Bodströms  bok Rymmaren, den är rätt ok men om jag skulle ha läst den själv så hade den nog varit lite seg... Nu är det  Ola Rapace som är uppläsare och det gör han suveränt bra... har gått en promenad med Oboy, ätit frukost, läst tidningen och tittat på nyheterna så nu ska jag lägga mig en stund och lyssna på "boken" innan jag tar tag i dagen...

Av Linnéa - 29 maj 2008 20:03

Tillbringade en liten stund på kvällen i Gottbol. Det är så lungt och tyst där. Jag krattade gräs från igår. Vattnet var helt klart badvänligt, det kommer inte dröja innan första badet blir av, säkert redan i helgen... Rickard kom hem lite tidigare än vanligt igår, för jag ringde och frågade om han kunde ta med ett plåster hem för jag hade skurit mig i fingret. Viktet han tydligen tolkade som att hela fingret var borta. Kanske lät det så när jag ringde, det blödde så himmla mycket och jag gillar inte blod. I det här huset finns det inte ett plåster när man behöver och mitt "säkra kort" Olle var inte hemma... Ska nog skaffa lite plåster...

Av Linnéa - 29 maj 2008 10:04

Idag gick jag min morgonpromenade med Oboy ca 07.15 Det var skönt alldeles lagomt varmt för både honom och mig. Nu har jag ättit frukost och suttit vid datorn en stund. Hela dagen ligger framför mig... Magen är inte på humör i dag så det blir en lugn dag. Vädret är härligt....

Av Linnéa - 28 maj 2008 22:04

Tog en morgonpromenad med Oboy, som slutade i att han hade fult rävdrev med mig hängande som en vante bakom(en ganska så stor vante). Dagens springtur kan man säga, hjälp vad jag fick springa som tur var hann jag se räven så jag var lite förbered när rycket kom...

Annars en ganska händelse fattig dag. Var i Gottbol, det var lika underbart som alltid, ganska så varmt i vattent så det ska inte dröja innan det blir ett dopp.

Har försökt fokusera på att ätta Frukost, lunch och middag de här dagarna. Har jätte ont i magen nu och väntar bara på "ihoppbrytet"...

Rickard har börjat svamla om att han och Tomas ska åkt och kolla på fotbolls- EM, lite sent ute kan man säga.... Men det får de upptäcka sjålva

Ovido - Quiz & Flashcards