Alla inlägg den 2 maj 2008

Av Linnéa - 2 maj 2008 22:01

OBOÝ världens världens vackraste och goaste hund...

Av Linnéa - 2 maj 2008 21:49

Rickard har spelat fotboll i drygt 28 år , ganska lång tid att lära sig visa grundläggande saker på, kan man tycka. Men inte då ,han köper alltid nya fotbollsskor till serierpremiären så de är helt nya till matchdagen. Samma gnäll efter matchen varje år... I dag talade han om att de satt så tajt att det gjorde lite ont redan innan han andvänt dom. Hela handfatet fult med grus och sand efter "provpromenaden" på gräsmattan. De ska ju blötas och sitta på gärna inomhus kvällen förre match... + blöta träningskläder i tvättkorgen, som luktade blött ruttet gräs. Gissa vad det luktar om de andra kläderna i den korgen?

Jag körde (under min aktiva karriär) med den taktiken, nya skor till gräspremiären eller träningslägret, hade alltid de gamla med och bytte efter halva träningen. Jag blötte givetvis mina också för den perfekta passformen, så höll jag på ett tag, skorna var då perfekta till seriepremiären. Jag hade aldrig ont och klagade givetviss inte... Vissa lär sig aldrig eller också är det någon form av ritual vad vet jag?

Av Linnéa - 2 maj 2008 21:44

Idag har vi varit i Örebro och gjort en snabbshoping. Vi var i tre butiker Stadium, JC och Jula. Gissa vilken affär vi var längst i ? Det blev fotbollsskor, Jeans och en cykelpump (till svärmor, hennes är vist någonstans på andra sidan älven???). Skor och jeans gick nog på 20 minuter sammanlagt... Det gick så fort att jag inte hann med att hitta något till mig, billigt och bra.

Av Linnéa - 2 maj 2008 08:12

Idag är det en sk klämdag då alla människor brukar vara lediga. Denna gång är det ovanligt många i min omgivning som faktiskt ska jobba så det finns ingen anledning för mig att tycka synd om bara mig, utan jag tycker synd om er andra också. Ha en bra arbetsdag. är ni förresten medvetna om att vi missade en helgdag i går? Det var nämligen både förste maj och kristihimelfärd på samma dag vilken skit, hoppas det aldrig händer i gen....

Ovido - Quiz & Flashcards