Direktlänk till inlägg 12 oktober 2008

Min barndoms traktor

Av Linnéa - 12 oktober 2008 19:59

När jag var lite så var en av årets höjdpunkter när vår granne "farbror Allan " skulle ha igång sin traktor, den gick under arbetsnamnet "Gamle David". Så mycket svordommar som jag/vi lärde oss under den dagen gjorde vi inte under ett helt år. "Gammle David" skulle nämligen vevas igång, vilket var näst intill omöjligt. När traktorn var igång så var det dax för den efterlängtade provturen. Det var dubblesitts på "Gamle David" så syrran och jag delade på en sitts och "farbror Allan" hade en. Vi tog en tur genom byn med "gamle David" för att sedan ställa in honom till nästa gång det var dax för en åktur, vilket skedde ca en gång om året.

Idag har jag gjort en nostalgitripp, efter att ha frågat den nuvarande ägarten om lov så röjde jag mig in i garaget där "Gamle David" står för att åkteuppleva gamla minnen. Jag passade även på att ta ett kort. "Gamle David" är en

David Brown.Ganska så coolt namn tycker jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 17 oktober 2008 16:19

Nu är det dax att säga HEJ DÅ! Till denna blogg. Har liksom tröttnat lite på den. Kommer från och med nu finnas på: livetarendansmedsvarasteg.blogspot.com Hoppas på att ni följer med mig dit! Denna bloggen kommer finnas kvar, men inte uppdateras... M...

Av Linnéa - 17 oktober 2008 15:24

Det blev ingen älg i dag. Finnt väder och perfekta förhållanden + ett drev som varade i flera, flera timmar. Ibland kan det vara så. Detta är inte självupplevt. Jag fick hoppa över jakten idag pga en mage som inte tycker om pencelin + att jag känner ...

Av Linnéa - 16 oktober 2008 11:59

Jag har lyckats att få änu en sjukdom som jag inte har haft. Fick en fästing för någon vecka sedan och i förrgår upptäckte jag en ganska så stor röd ring runt bettet, igår var ringen ännu stärre så idag ringde jag läkaren. Han konstaterade att det va...

Av Linnéa - 16 oktober 2008 11:55

I dag har vi ett uppehåll, både hundar och hundförare behöver återhämta sig. Det är även dax att stycka kalven från i måndags. Vi har  eftersök på ett trafikskadat rådjur att jobba med just nu. Så dagen kommer ändå att gå i jaktens tecken....

Av Linnéa - 15 oktober 2008 12:39

Ja nu sitter jag här efter att ha avbruttit jakten för idag. De andra jagar ett drev till. Vi har haft ganska så gott om älg med hittills idag, men jag har inte sett någon. Det var fuktigt och dimmigt i morse när första drevet drog igång. Efter en ti...

Ovido - Quiz & Flashcards