Alla inlägg under mars 2008

Av Linnéa - 31 mars 2008 20:57

Linköping leder över Färjestad med 4-0, HV71 leder över Timrå med 2-1. Mff ifk göteborg 0-0. Detta är inför tredje perioden och andra halvlek. Det är kört för Färjestad så jag går och lägger mig i sänger och tittar på under Toscanas sol... Bilen gick igenom besektningen och hjärt och lungräddningen kompade jag bort i kväll... Hade ingen bil att ta med till stan med för jag körde sönder pappas volvo i mosre, rätt som det var sa det pang och den började låta som vääärsta raggarbilen...Det var tur att jag var i tid så jag hann bytta bil hos mamma och pappa. Som om det inte var nog med allt detta så börjar jag få ont i magen också...

Av Linnéa - 31 mars 2008 18:06

I eftermidag har jag ägnat mig åt terapiarbete. detta är vad jag åstakommit hittills...

Av Linnéa - 31 mars 2008 14:43

Har just kommit hem från jobbet och är inte så mycket klokare än vad jag var när jag åkte.Vet bara att från och med måndag ska jag jobba på skola och fritids. Pappa besiktar bilen igen, jag väntar på ett telefonsamtal gällande min framtid och hockyn vet jag inget om förr än i kväll. Vad som än händer så är det bara att "bryta ihop och komma igen". Har föresten  fått världens häftigaste kort på Lucas i sina piratkläder som han fick av mig i födelsedagspresent. Maria har skickat kort på Sofia hon har massor med mörkt hår...

Av Linnéa - 30 mars 2008 22:28

Nu är egentligen klockan inte mer än 21.27 fast den i själva verket är 22.27 det känns konstigt dels för att jag redan har vilat en del i dag och dels för att man inte är van än. Jag har varit lite kreativ idag och utnyttjat insperationen från igår... Jag har tillverkat ett kort som jag är ganska så nöjd med... Ska försöka sova lite nu, trots många bekymmer om morgondagen. Jag ska på möte med chefen om framtiden (huuu), det är hjärt och lungräddnings utbildning på kvällen, ombesiktning av min bil, jag ska köra volvon ännu en dag med trasig växelåda och det är Färjestads sista chans att hålla sig kvar i slutspelet i hocky...

Av Linnéa - 30 mars 2008 10:43

Nu har ju försäsongen med träningsmatcher mm varit igång i minst en månad och redan nu komm första smällen... Åtorps if mött Latorp på botrtaplan igår och Rickard lyckades nicka i hop med någon så han fick ett jack i huvudet som resulterade i tre strips(?) hos någon läkare??? Nej då de är livsfarliga, det blev Christina som fick lappaihopp honom som så många gånger förr... och kommentaren var -"den jag nickade ihop med fick mycket värre". De föelorade i allafal med 2-1 på en plan son enligt Pär bara var att harva och så efter matchen.....

Av Linnéa - 30 mars 2008 10:38

igår var jag i Göteborg på mässa hela dagen. Det var så mycket folk att det nästan var omöjligt att ta sig fram. Det var kö in, det var kö för att kunna titta i montrarna och det var kö för att handla... Det var Nordiska scrap och kortmässan. Jätte kul men jag trodde det skulle vara större och fler utställare. Hälsade även på hos Helene. Vi firade Lucas en liten stund. Han var utklädd till barandman, världens sötaste lilla baranman (förman till och med). Det var full fart även på Olivia kul att se henne även om det blev en kortis...

Av Linnéa - 28 mars 2008 15:10

Igår hade jag en datafri dag???? Varför? jo jag hör så gott som dagligen -"att nu har barnen fått dataförbud" eller "Vi begränasar tiden vid datorn för våra barn" inget fel med det bara man har ett tydligt syfte med förbud och begränsningar. Hur som ...  så ville jag testa hur det var att inte slå på datorn på hela dagen inte på jobbet och inte hemma. Med andra ord inget internet, ingen blogg, ingen bilddagbok och ingen facebook... Det funkade; men jag vet inte hur många gånger som jag var på väg till kontoret för att "kolla en sak på datorn". Det är säkert lätt att bli beroende av datorn...

Av Linnéa - 26 mars 2008 17:36

Jag  (Rickard under jaktsäsong) har en överaktivhund (diagnosen är ställd av mig). Idag har jag gått tre kortare promenader och en lite längre och han är inte nöjd. Vid varje korsning eller väg som jag gått åt ett håll har han gått åt ett annat allt för att komma så långt hemifrån som möjligt. Jag brukar gå en långpromenad om dagen men har tyvärr varti lite lat på sista tiden. Men det spelar ingen roll hur många mil jag går Oboy vill ändå gå längre, han är bättre än vilken annan gymmaskin som helst. Det kan bara bli väldigt tröttsamt med en hund som aldrig är nöjd när det gäller motion, när jag själv är mer än nöjd. De stora bruna ögonen följer vare steg och rörelse jag tar... Just nu ligger han på sängen i kontoret och suckar djupt när jag siter vid datorn. Han är världens sötaste men ack så jobbig...

Ovido - Quiz & Flashcards