Alla inlägg under mars 2008

Av Linnéa - 15 mars 2008 15:50

Idag har jag varit kreativ, jag har tillverkat två påskkort och två grattiskort. En gång idag har jag varit utanför dörren för att ta en nypa friskluft, för att sedan återvända till sport på tv eller mitt pysselbord. Dagen är inte slu än så vem vet det kanske blir något mer gjort....

Av Linnéa - 14 mars 2008 22:45

I kväll har vi haft kalas. Rickard fyller 33år i dag. Jag hade önska till honom presentkort på JC och det ficka han bla. Vi var ca 12 personer och samtalen handlade om allt från gamla vedpannor till om vargarna ska skjutas eller inte...

Kort sagt en lyckad kväll...

Eu

Av Linnéa - 14 mars 2008 15:28

Så var det dax för årets Eu-stöd´s ansökan, jag har ofrivilligt blivit bekantskapskretsens Eu- expert. Till Patriks fördel måste man säga att han är ute i god tid när det gäller detta  hans små åkerlappar tar inte så lång tid att fixa till. men "svärfar" och "svärmor" har desto mer och är inte ute i god tid. Och i år glömde de dessutom bort att vi skulle ses som igår kväll... Jag fick ringa och fråga efter dom, efter en stund dök "svärmor" upp själv. Vi fixade det helt själva utan någon annans inblandnig så nu har jag sett till att det är solrosor, lin, sockerbetor och julgranar på ca 200 hektar.... man måste ju variera sig lite det går ju inte att odla spannmål varje år... (SKÄMT)

Av Linnéa - 13 mars 2008 22:37

Det blev en liten Sofia 3310g och 48cem lång. Maria och Jörgen har fått en liten tjej. Hon blev den första i årets bebisföljetång...

Av Linnéa - 13 mars 2008 17:09

Äntligen har jag hittat min externahårdisk, den innehåller bla all min Lars Winnerbäck musik. Gissa om jag känt mig halv när den har varit borta. Den låg under en hög med kuvert på kontoret, inte allas svår att hitta faktiskt bara man ansträngt sig lite... Nu är det bara alla andra borttappade saker som ska fram. Vi brukar skylla på Oboy när något är borta och den stackare ligger bara och tittar på oss med stora oförstående bruna ögon... Visst är vi taskiga....

Av Linnéa - 12 mars 2008 16:25

Igår ringde min mobil, det var Jessica -Hej var är du frågade hon jag svarade att jag var på kurs - Jaha jag trodde du var hemma och kollade på Inter-Liverpool på tv, jag ser nämligen den matchen live så jag tänkte vinka till dig... -Men var är du nu frågade jag som viste att hon var i Frankrike och åkte skidor. -Just nu är jag i Italien på San Siro tillsammans men 85000 personer och kollar på Zlatan... -Men??? Säger jag som är ganska van vid att hon är ute och far. -Vi tog bussen i några timmar, det gick att få biljetter via vår resebyrå. -Jag skulle bara göra dig lite avundsjuk, hälsa till Rickard också...

Detta är Jessica i ett "nötskal " hon slutar aldrig att förvåna...

Av Linnéa - 11 mars 2008 16:35

...det är så det känns i allafall, när ska jag bli mig själv igen jag som var så pigg och allert innan jag blev sjuk. Det känns som om denna svacka är mer än tillfärlig jag har en jävla hosta och min redan känsliga mage hatar pencelin och då menar jag HATAR. Allt jag stopar i mig kommer ut igen i en farlig fart. Jag blir orkeslös och lite deppad faktiskt, det vore så sköny att vakna en morgon och få vara pigg... Det är vad jag önskar allra mest just nu förutom fred på jorden.....

REA

Av Linnéa - 10 mars 2008 19:03

-Hej det är jag (Helene) nu skulle du vara här det är rea på stadium XL, det finns canadingoose västar för 799 kr... Är det snällt att ringa mig som ligger under täcket ca 30 mil bort för att tala om att det är rea och att den västen som jag vill ha finns. Jag accepterar min situation och vi pratar vidre en stund om att jag ska ha "gravidjoren" i juni när Mattias ska åka bort. När vi lagt på så slår det mig att hon kanske kan köpa en åt mig så jag ringer upp och frågar efter storlek och färg. Det fins en röd säger hon varmed min puls stiger det är en röd jag vill ha, men det är storlek xxs.... -ja men de är ju stora i storlekarna säger jag min jaka är small, -ja men xxs det går nog inte... nej det är ju sant hur gärna jag än vill så går det inte... Min plånbok är väl den ende som är tacksam över det... SNACKA OM ATT MAN HAR ILANDSPROBLEM....

Ovido - Quiz & Flashcards