Alla inlägg den 22 mars 2008

Av Linnéa - 22 mars 2008 12:25

Så har årets påkpokal avgjorts. Påskpokalen är en tävling i lerduveskytter som går avstappel varje år på påskafton i den lilla by jag bor . De tävlande består till stordel av vårt jaktlag. Tävlingen går till så att vi skjuter tre serier med fem frånduvor i varje och den som träffar flest vinner om det är några som kommer på samma antal träffar så är det särskjutning på sidoduvor. Förra året hade jag 13 träffar och fick skjuta isär mig med Daniel, jag kom tvåa. I år gick det sämmre jag var två denna gång med men från sluter med åtta träffar, det blåste ju storm men det var ju samma för alla. Daniel och Rickard fick 14 träff var och fick skjuta i sär sig och Daniel vann. Sedan var det en särskjutning om tredje plats mellan Olle, Pär och Ronnie den vann Olle. RESULTAT: 1:a Daniel14 träff,

2:a Rickard14 träff, 3:a Olle13träff, 4:a Pär13 träff, 5:a Ronnie13 träff, 6:a Kent12 träff, 7:a Mikael10 träff, 8:a Linnéa 8 träff,

9: Alf. tre träff.

Här är vi som deltog...

Av Linnéa - 22 mars 2008 09:45

GLAD PÅSK!

Ovido - Quiz & Flashcards