Alla inlägg under april 2008

Av Linnéa - 30 april 2008 13:03

Här är våran valborgsbrassa, den blev aldrig "påtänd"... Men vi hade en .

Av Linnéa - 30 april 2008 09:46

Sitter på jobbet och har lite egen planeringstid. Snart bär det iväg på skoljoggen där jag ska vara funktionär. Solen har tittat fram lite så det ser bra ut för dagens aktiviteter. Nästa projekt innan skoljoggen är att bre 24 mackor till eftermiddagens utflyckt. Tänkte jag skulle få ta i lönekontoret innan jag gick men tyvärr... Hoppas det slutar blåsa så vi kan elda lite hos Karolina och tomas i kväll. De varnade på tv för att det är väldigt torrt i marken nu så man ska vara försiktig. Hoppas alla får en bra valborg och att många brassor kommer brinna. Var försiktiga med elden...

Av Linnéa - 29 april 2008 23:15

...att köpa hus och tro att allt ordnar sig. Jag har lagt märket till det tidigare i veckan men för Rickard gick det nog upp för igår, att gräset växer och vi har ingen gräsklippare. Innan vi ägde huset så klippte vår hyresvärld alltid gräset, vilket ibland kunde vara besvärande pga att vi inte hade samma toleransnuvå på hur högt gräset skulle vara men vi klagade aldrig. Men nu står vi här med en växande gräsmatta och ingen gräsklippare. Det slutade med att vi åkte och tittade. Jag kan tänka mig att lägga så lite pengar som möjligt på en klippare. Varför inte en som man går med, givetviss ska den ha motor men det räcker för mig, men vi är inte överens. Rickard vill ha en midjestyrd huskvarna som ny kostar 25000. Kan ni tänka er 25000 för en jävla gräsklippare! Helt sjukt. Det fanns begagnade som var 12 år gamla för så där 15000 kronor. Ja! Det är som sagt inte bara att skaffa sig ett hus... Men sista ordet är inte sagt i denna diskussion, men det blir säkert inte som jag vill för då får jag ansvara för gräste, Rickard tänker nämligen inte klippa ett strå med en vanlig gräsklippare...

Av Linnéa - 29 april 2008 16:30

Här kommer ett av resultaten från gårdagskvällen...

Av Linnéa - 29 april 2008 14:40

idag har vi riktigt varmt, när jag åkte från jobbet stod termometern i bilen på 21,5 grader... jag hade både dunväst och palestinascharl på mig. Gissa om jag har svettats i dag...Här hemma blåser det halv storm, det blåset jord från gärdena runt vårt hus så det går knapt att vara ute. Har inte hittat någon skyddad plats att krypa ner på. Kompade en 1/2 idag ska jobba en 1/2 längre imorgon när vi ska gå på utflyckt. oboy är i hundgården och jag är framför datorn skulle kunna lägga mig och sova en stund men då kommer jag inte sova i natt heller, är inne i en period av sömnlöshet igen... ska försöka vara lite kreativ idag det kanske kan bli ett eller annat kort tillverkat.

Av Linnéa - 28 april 2008 22:33

Jag har varit på en mycket trevlig pysselkväll på Bokia i karlskoga. I kväll gjorde jag kort med hjälp av bl magnolia stämplar. Trevliga människor, bra värdinor och väldigt mycket insperation. Det kommer bli svårt att somna nu för jag är så inspererad, men ska man öppna i morgon så är det bäst att sova nu...

Av Linnéa - 28 april 2008 09:08

Idag vill jag gratta min kompis Carolina som bor i Brasilien. Grattis och ha en bra dag stora kramar från Mig!!! PS.Det vore kul att kunna säga till tex sina kollegor att i dag ska jag på kalas till Carolina i Karlstad/Örebro. Men så är det ju inte tyvärr. Tycker om dig ändå även om du bor där du bor KRAM! Ds.

Av Linnéa - 27 april 2008 22:15

AIK van mot Gefle i dag ...Bra tycker jag...

Ovido - Quiz & Flashcards