Alla inlägg under april 2008

Av Linnéa - 25 april 2008 10:28

Nu har jag flyttat hemifrån. Det var kanske på tiden? Jag har lämnat det stora röda huset i Rudskoga även teoretiskt... Och flyttat till det lilla vita huset i Degeforskommun (Åtorp). Från Kristinehamnskommun till Degerforskommun... TUR att jag bor kvar i Värmland.

Av Linnéa - 24 april 2008 14:56

jag bestämde mig för att åka till apoteket på förmidagen för att råda bot på alla krämpor. klockan 10.00 var jag och tankade bilen diseln kostade "bara" 12.98:- Sedan bar det iväg mot karlskoga apoteket och bokia, på apoteket kostade det 963:- som hittat. Sedan gick jag en "må bra tur" på bokia balde deras stämplar, papper mm 250:- fattigare. Nu skulle jag bara in på kronhallen för att köpa något att dricka. När jag åkt en bit började det låta i bilen och ratten ryckte så jag stannade gick ut för att kolla däcken om det var punka men  NEJ då! satte mig i bilen och körde vidare. Det blev bara värre så jag stannade igen men såg inget. jag sparkade och ryckte de hjulen men de satt fast. I Degerfors vågade jag inte köra längre så jag stannade och ringde till pappa som av en händelse råkade vara i Degerfors. han kom och provkörde, ryckte i hjul mm. Vi bestämde att jag skulle åka sakta hemåt: Jag åkte iner vägarna i ner mot avfarten till Åtorp. Men vågade inte fortsätta utan ringer igen och sa att jag försöker ta mig till Petter (kompis till pappa)som bor i Degerfors. Jämt före en kossning sa det PANG. Ut klev jag för att upptäcka att jag inte hadde några hjulbultar kvar i däcket. (Rickard bytte till sommardäck på min bil igår). En bult låg vid hjulet och en annan upptäckte jag 50 meter bakom bilen. Pappa kom och vi satte dit de bultar som fans sedan körde jag sakta till en däckfirma som satt dit nya bult, gängade om hålen, konstaterade att fälgen nog var skrot och försvarade Rickard när jag skällde efter honom. 75:- och ev en ny fälg (1000:-) kostade Rickards salarv denna gång...

Av Linnéa - 23 april 2008 18:51

Visst är bebisar det sötaste man kan se, de är röda och skrynkliga, med hår eller utan, men det spelar ingen roll de är ju underbara. Livet är väl fantastiskt att det kan komma ut småkrabbater med små små tår, fingrar,naglar, öron mm. Om jag blivit tokig???? Nej då inte allas bara lite sentemental....

Av Linnéa - 23 april 2008 09:16

Idag lovar dom +13 grade och sol, underbart! Själv har jag ont i halsen och jätte snuvig, känns som febern ligger på lut. Magen håller fortfarande på och "knövlar" (värmlänska). Tror att huggen under revbenen på höger sida har något med gallan att göra. Ska vila sedan försöka göra lite kort, de går ju åt som smör i solsken...

Av Linnéa - 22 april 2008 04:50

Har varit vaken en gång i timmen sedan klockan 01.00 Mår skit dåligt. Ont i magen, halsen,huvudet och tillslut efter allt grubbel ont i sjärlen. Ska börja jobba 6.30 vi får väl se hur länge det går känner mig nere och stressad. Bara att hoppas på en bra dag.

Av Linnéa - 21 april 2008 21:46

Nu ska jag sova äntligen, det har varit en lång dag, fint väder, fåglarna har kvittrat, en kopp the på altanen, nya stämplar på posten men vad har det hjälpt igentligen? Magen är besvärlig och jag känner inte igen smärtan den sitter på en punkt och är huggande. Säkert inget att oroa sig för. Ska försöka sova nu. Det står i denna stund 2-2 mellan Halmstad och Malmö.

Av Linnéa - 21 april 2008 14:42

Nu är det vår på gärdena runt vårt lilla hus går det stooora traktorer från tidig morgon till sen kväll, det är ett av de säkraste vårtecknen som finns + att mina ögon kliar och näsan rinner, Pollen säsongen är igång på alvar...

Av Linnéa - 20 april 2008 16:59

Det känns som om jag alltid är påväg någonstans, tröttsamt, hinner aldrig dtanna upp och njuta eller känna efter. Denna helg har varit enormt stressig, måste ändra på detta innan det brakar iväg...

Ovido - Quiz & Flashcards