Alla inlägg under februari 2008

Av Linnéa - 28 februari 2008 22:13

Gissa vad jag har glömt idag? Jag glömde besiktiga bilen 13.00 i Mariestad... Bra va! Fick lite panik när jag kom på det i kväll vid 18.00, slängde mig på telefonen och för en gångs skull så hade jag lite tur. Det fanns en tid i morgon 13.20 hoppas jag inte glömmer den tiden vill inte ha körförbud.... Bilen är skitig och extraljusen lyser som de inte får göra, men den går inte igenom så jag får ta en tvåa på extraljusen... Den som vill får gärna påminna mig i morgon om besiktningen via sms eller något...

Av Linnéa - 25 februari 2008 14:33

Det var ett tag sedan man hadde sportlov... Jag har sett massor med barn/ungdommar idag som har sportlov. Det är bara synd att det inte finns någon snö. Jag ställer även in de planerade gymbesöken denna vecka för det är väl överfult på badhuset när det är lov. Imorgon så börjar jag om med att gå ner i vikt på egen hand, bara talar om det så ni som vill kan påminna mig när det bär iväg åt fel håll...

Idag har jag varit och plockat upp hundbajs på grannens tomt med en spade. Rickard gick nog i sömnen i morse när han rastade Oboy för han märkte försent att Oboy bajsade på grannens välskötta gräsmatta... Det är förstagången på sju år men ganska så träligt...

Av Linnéa - 24 februari 2008 19:43

Nu är det dax att erkänna en tung sak... Viktklubben 2008 går i graven! Jo det är sant, belutet togs idag på eftermiddagen. Vi ska försöka var och en på egen hand. Vägning blir det nog som planerat på midsommarafton, det är bara 17 veckor dit... tack för tiden som varit Tomas! Nu står vi åter på egna ben...

Av Linnéa - 24 februari 2008 14:35

Som jag har längtat efter en riktig söndagmiddag med kött, potatis och sås. Idag fick jag det, underbart gott och jag blev mätt på ett behagligt sätt. Nu känner jag att "paltkoman" är på gång men ska försöka undvika att falla för frestelsen, sover så dåligt i natt då.... Mia fyller 36år idag grattis!

Av Linnéa - 23 februari 2008 19:28

Idag var det äntligen dax att skjuta en räv för Oboy, tillfällen har funits men det har inte gått bra. Det har inte blivit så mycket jakt denna säsong pga vargarnas etablering i området. Oboy har inte släpts på hemmamark en gång denna jaktsäsong. Denna räv skjöt Pär på Vålön en Ö i Kristinehamnsskärgård.

Av Linnéa - 23 februari 2008 09:54

Idag skinner solen och det ser ganska mysigt ut utanför fönstret, men jag är så trött! Det känns som ett måste att vara ute i det fina vädret, gå en långpromenad eller hålla på i trädgården. Allt jag vill är att gå och lägga mig igen...

Av Linnéa - 22 februari 2008 17:41

Jag har alltid tyckt att det ska vara Ahlgrensbilar orginal, inga bildäck,vägskyltar, gröna i en påse, rosa i en, vita i en eller julutgåvor, det är orginalen som är bäst.... Men har nu råkat prova sur-sockrade Ahlgensbilar... KANON goda.... Nästan som orginalet men inte riktigt....

Av Linnéa - 21 februari 2008 14:14

Hur frisk är man om svetten sprutar och man känner sig svinfärdig efter att ha dammsugit vardagsrummet? Jag känner mig inte kry det vill jag lova, har sovit i nästan tre timmar efter mitt lilla "städryck". Ont i halsen i snart en vecka...

Måste tvinga mig iväg till jobbet imorgon. Ser fram emot friidrott på tv i kväll. 

Ovido - Quiz & Flashcards