Alla inlägg under februari 2008

Av Linnéa - 20 februari 2008 17:05

Har just kollat genom min blogg lite. Det finns en del att klaga på ur en svensklärares synpunkt (typ jag själv)....

Av Linnéa - 20 februari 2008 09:41

Kör aldrig för fort! Det var det knöligaste jag varit med om, alla J.... papper som ska godkännas och skickas in fy f...  Först ska man erkänna, sedan ska man godkänna eller betala in om du inte godkänner så får man inte 30 dagar på sig att betala. Jag lyckades att erkänna en dag försent. Så jag fick ringa till rikspolistyrelsen och förklara. Sedan missade jag att godkänna så det kom ännu ett brev, då fick jag ringa igen och fick allt förklarat för mig om att man antingen skulle godkänna eller betala inom åtta dagar..... Nu är det betalt så jag hoppas det är avslutat nu.... Men de människor som jag pratat med har varit supertrevliga......

Av Linnéa - 18 februari 2008 15:20

Det är vår i luften +8,3 grader, solen skiner och grannen har hängt ut tvätt på tork... Det får mig att längta till jumna vårdagar, varma sommardagar vi stranden och ljusa sommarkvällar.

Av Linnéa - 17 februari 2008 18:01

Hemma igen! har sovit hela eftermiddagen SKÖNT. Huvudet bultar och känns tungt(inte baksis, förkyld). Orkar inte laga mat utan ska ta en sväng till pizzan... Imorgon är det vardag igen... Melodifestivalen? Hur gick det igentligen har dålig koll??? Ingen större förlust kanske. Försöker tiga ihjäl viktklubben idag, hoppas det lyckas..... Än är det många timmar kvar på dygnet....

Av Linnéa - 17 februari 2008 10:39

Vaknade 0.6.30 Sussie slog mig med kudden, hon sa att jag hadde ljud för mig(jag snarkar inte, det kan Helene intyga). Var vaken en stund sedan drog Sussie själv igång med ljud i ett och samma tonläge helt otroligt!!! Klockan 08.30 ringde jag Karlstad där var de vakna. När vi blev frukost sugna så väckte vi de andra.... God frukost och underbar utsikt. Åt massor vet inte hur jag ska komma undan vägningen med viktklubben i kväll... Nu packar vi i hopp för att fortsätta relaxa hemma i soffan....

Av Linnéa - 17 februari 2008 00:08

Nu är vi tillbaka på rummet efter en god trerättersmiddag och underhållning av blandad kvalite. Underhållningen bestog av ett coverband som höll samma takt ialla låtarna det är inte dåligt att få en Magnus uggla låt att låta som värsta dansbandsmusiken...  Ridsportsförbundet är här så nu har jag mer förståelse för min systers klädstil, alla hästmänniskor klär sig på ett specielt sätt tydligen...(ironi och generalisering på hög nivå) Lina och Sussie  tog sig en svängom till Sven-Ingvars...Snart är det nog godnatt, men än finns det godis och snacks kvar....

Av Linnéa - 16 februari 2008 18:55

Nu har vi tillbringat några timmar i relaxavdelningen, ca 32grader varmt i poolen och en Carlsberghof. skönt....

Av Linnéa - 16 februari 2008 15:33

Efter en långdags shopping är vi på plats, det verkar rätt ok. Det står en flaska champange och ett fruktfat och väntar på oss från krister (sussies pappa). jag har köpt ett gröns LIFA underställ som matchar färgen på min bil, ni som vet vilken färg det är på min bil kan ju tänka er denna färg. Snart är det dax för ett besök i spat men först ett glas champange med goda vänner....

Ovido - Quiz & Flashcards