Alla inlägg den 25 maj 2008

Av Linnéa - 25 maj 2008 22:07

Nu har jag hört den, göken! Alla tycker det är så fantastiskt att höra göken, ett säkert tecken på att sommaren är här. Det har jag också tyckt i alla år förrut, men för två år sedan så hade vi under en period en gök som var runt vårt hus ganska ofta, i början var det helt ok, men det blev till ett litet irritations moment ju längre sommaren gick.

Förra sommaren blev vår gök mer än närgången, han slog sig tillro i en björk ca 10 meter från vårt hus, i vår trädgård. Som den gol, hela dagarn från tidig morgon till sen kväll varje dag. Vi höll på att bli tokiga, men ingen förstog vårt problem. Rickard började svamla om olika sätt att bli av med den "kockande" fågeln. Då kom alla protester från "gökälskarna". Jag kunde inte föreställa mig vilken omtyckt fågel den var. Hur som helst så när den plågat oss hur länge som helst så började den försvinna längre stunder från vår björk och tillslut var den borta. Vi andades ut och njöt av tystnaden. men som sagt nu är den tillbaka, än har jag inte sett eller hört den i vår trädgård, men är det samma galning som de andra åren så är den väl snart här igen. Bäst att njuta av tystnaden så länge den varar...

Av Linnéa - 25 maj 2008 16:12

Nu har jag gjort det igen, provat kläder och upptäckt att ingenting passar denna "valrosskropp" jag blir lika besviken och arg varje gång och jag bestämmer mig alltid för att göra ett seriöst försök att gå ner i vikt igen(borde kanske prova kläder varje dag). Vill träna massor springa, boxas, cykla , simma, styrketränna och gå. Orken finns inte, vet inte hur jag ska fixa fram den? Resutlatet av min seriösa satsning blir att jag inte äter något på hela dagar sen blir jag jätte hungrig och orkar inte stå emot, och äter massor i stället. Hur bra är det!

Nu ska jag ändå försöka fixa till en liten pastasalad... 

Ovido - Quiz & Flashcards