Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Linnéa - 11 maj 2008 22:47

Manchester united är 2008 års segrare av premierleag. (stavas inte så). För 17 gångrn och andra året i rad, mitt lag vann HURRA!!! AIK Tog den fjärde raka segern hemma mot Malmö. Seger med 2-0 ännu en gång gjorde ex Degeforsaren Daneil Mendes mål...

Åtorps damer vann hemma mot Qubik med 8-1 i går. Åtorps seriekonkurrenter Strömtorp vann hemma mot Sifälla.

Rävåsens damer fick stryk med 4-1 borta mot Gustavs som tydligen var ett div. två lag av kvalite. 

På tal om något annat så pågår ju hocky VM Sverige förlorade mot Ryssarna i natt, men spelar i natt med mot??? Skandal vilken dålig koll jag har. Hocky är ju kul!!!! Fattar inte varför jag inte har koll på VM...

Mitt favo ämne vädret måste ha en kommentar även denna gång (så jag vet vilken dag som var varmast 2008 i maj och så jag kan säga på midsommarafton -tänk den 11/5 då var det... +28 grader) Värme rekord för i år +28 grader i Oskarshamn...

Av Linnéa - 11 maj 2008 19:39

Idag blev jag påmind om jobbiga saker som hänt för några år sedan, det gällde bla en gamal arbetsplats som var rena helvetet.... Jag försöker glöma och gå vidare men det är svårt när man blir påmind. det är lätt att fastna i ältandet, vilket är det värsta jag vet.

I morgon är en annan dag tack och lov, denna helg har innehållet en hel del jobbiga saker som bl Änglas begravnin, barnen som mördades i Arboga begravdes i Fredags. På en liten ort inträffade en hemska händelse som kan ha ödelagt en hel familj, den händelsen väcker nog många jobbiga minnen till liv hos människor som drabbats av samma sak för inte så länge sedan. Självmord är inget som löser problem, utan det drabbar de anhöriga värre än värst. Det enda som man kan göra är att tänka på de anhöriga och hoppas att de inte anklagar sig själva... Detta gör mig extra arg på de som förespråkar självmord på internet(se tidigare inlägg).

Av Linnéa - 11 maj 2008 19:37

I dag har jag klippt gräset för tredje gången i år, intressant va! genom att skriva om det så kommer jag ihåg det så jag kan säga det till rickar när sommaren är över. Det kan vara väldigt viktigt att veta vem som klippt flest gånger.

Av Linnéa - 11 maj 2008 12:41

Sitter i lugn och ro och tillverkar några kort, plötsligt låter det konstigt och det dröjer innan jag idietifierar ljudet. Det kommer från badrummet. Det är tvättmaskinen som just nu innehåller ett par mer än skitiga arbetsbyxor. Det låter som ett vattenfall... rusar ner för trappan och in i badrumet i dörren mötter mig en massa vatten. Allt är genom blött, det är översvämning i handfatet (som för tillfället fungerar som tömningsplats för tvättmaskinen pga ett stopp någonstans).

Stänger av tvättmaskinen får tag i massa badlakan för att stoppa vattnets färd ut i hallen. Springer ut och roppar på Rickard som tar livet med ro och kommer i sakta takt mot huset. Bara att göra rent vatten låset för att upptäcka att det inte går att skruva fast igen "FUSKGJORT"  från början uttrycker en något upprörd Rickard som får sätta sig i bilen för att åka till "Jourhavnderörmockare" Putte. Tur att alla dessa "Patrikar" finns när avlopp och rör lägger för oss på helgerna...

Ovido - Quiz & Flashcards