Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Linnéa - 20 maj 2008 19:02

...strimmor finns att lyssna på Myspace.com Den var helt suveränt bra.... beräknas finnas i butik den 26/5.

Av Linnéa - 20 maj 2008 18:27

Lasse Winnerbäck har gjort en duett med Melissa Horn som finns med på hennes nya skiva Långa nätter. Låten heter som jag hade dig förut. Fick tipset på en annan blogg. Skivan verkar för övrigt helt ok. Går att lyssna på myspace.com

Sen en tid tillbaka av Melissa Horn säger en del om hur jag känner mig just nu....


Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till


Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann


Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tillbaka har jag varit tyst
Och försökt att känna efter hur det känns
Ja man gör som alla andra och försöker att bli van
Men jag har tröttnat på att vara likadan

Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag
Och försökt att vara nån till lags
Ja man kämpar för en plats som passar både här och där
Och snart har man glömt vem man är.


Och jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver det blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort


Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska jag hitta den jag är

Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya kläder
Och samlat damm på min gitarr
Men i vad jag än tar på mig känner jag mig alltför kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Ja jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver det blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort
Har jag förmågan att glömma bort

Av Linnéa - 20 maj 2008 13:30

Visst är det jobbigt att bli arg... jag fick ett mail från min chef som gjorde mig arg... JÄTTEARG!!!! Nu har jag skrivit ett svar. Det tog nästan 1/2 timme för att jag inte skulle skriva fel saker i ren ilska... Lite surt blev det men det var meningen.

Av Linnéa - 20 maj 2008 09:25

Nu känns det som jag efter ca tre dagar är påväg tillbaka till livet igen, om än något tilltuffsad. Det började på Lördageftermiddag att jag fick så J.. ont i magen, gick och la mig men det gick inte över, sov inget på hela ntten vid tre tiden på morgonen var vi på väg till akuten med avaktade ett tag till. Vid ca 9.30 på förmiddagen så gick det inte längre, det blev en tur till akuten där jag fick ligga hela dagen, det provade olika saker och gjorde men mängd olika undersökningar. De stack mig i armen flera gånger utan att få något blod tillsist kom det en riktig tuffing och körde nålen i armen så de fick sina rör med blod. Framåt efftermiddagen hade jag så ont att jag höll på att bli tokig. Då kom de på att jag kunde ha gallsten så jag fick massor med smärtstillande, på första sprutan släppte kramperna och på andra sprutan släppte det onda i magen och då fick jag åka hem. Då var klockan ca 19.00 tror jag. Blev sjukskriven i två dagar. Var så borta av sprutorna mådde illa och var yr i huvudet. Låg hela dagen igår och mådde pyton... I dag känns det lite bättre.

Ovido - Quiz & Flashcards