Direktlänk till inlägg 31 maj 2008

Tidig morgon

Av Linnéa - 31 maj 2008 14:35

Rickard åkte 05.30, jag kunde inte somna om så jag tog på Oboy kopplet och gick ut. Vi gick vår vanliga tur på ca fem kilometer, vi fick se naturen vakna till liv. Fågelkvitter och harar som hoppade över åkrarna, väldigt fridfult, solen fannas någonstans bakom slöjor av moln så tempraturen var riktigt behaglig. När vi ca en timme senare kom hem var det en uppfriskande dursch som gällde för att sedan läsa tidningen och lyssna på ljudboken. Både Oboy och jag slumrade till någon timme. Vid ca 11.00 tog jag bilen till stugan, det blev någon timme vid stranden idag var det mer folk och på någotvis varmare. Jag badade två gånger för att sedan ge upp solen för skuggan vid stugan en stund...

Det är den siste maj idag och ca 25grader. Hoppas det blir en sådan här härlig sommar med långa sköna dagar vid stranden....

 
 
Ingen bild

Carolina

31 maj 2008 19:12

Låter underbart!!! Här invigde jag raggsockarna som din mamma stickade åt mig häromdagen... NJUT av värmen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 17 oktober 2008 16:19

Nu är det dax att säga HEJ DÅ! Till denna blogg. Har liksom tröttnat lite på den. Kommer från och med nu finnas på: livetarendansmedsvarasteg.blogspot.com Hoppas på att ni följer med mig dit! Denna bloggen kommer finnas kvar, men inte uppdateras... M...

Av Linnéa - 17 oktober 2008 15:24

Det blev ingen älg i dag. Finnt väder och perfekta förhållanden + ett drev som varade i flera, flera timmar. Ibland kan det vara så. Detta är inte självupplevt. Jag fick hoppa över jakten idag pga en mage som inte tycker om pencelin + att jag känner ...

Av Linnéa - 16 oktober 2008 11:59

Jag har lyckats att få änu en sjukdom som jag inte har haft. Fick en fästing för någon vecka sedan och i förrgår upptäckte jag en ganska så stor röd ring runt bettet, igår var ringen ännu stärre så idag ringde jag läkaren. Han konstaterade att det va...

Av Linnéa - 16 oktober 2008 11:55

I dag har vi ett uppehåll, både hundar och hundförare behöver återhämta sig. Det är även dax att stycka kalven från i måndags. Vi har  eftersök på ett trafikskadat rådjur att jobba med just nu. Så dagen kommer ändå att gå i jaktens tecken....

Av Linnéa - 15 oktober 2008 12:39

Ja nu sitter jag här efter att ha avbruttit jakten för idag. De andra jagar ett drev till. Vi har haft ganska så gott om älg med hittills idag, men jag har inte sett någon. Det var fuktigt och dimmigt i morse när första drevet drog igång. Efter en ti...

Ovido - Quiz & Flashcards