Alla inlägg under maj 2008

Av Linnéa - 5 maj 2008 09:53

Idag är jag ledig! Lungt och skönt bara pyssla om mig själv, nej då! Jag ska åka till Karlskoga, plocka i en diskmaskin mm.... Bäst att sluta rabbla innan jag får panik. Jag ska åka till Karlskoga sedan får vi se vad det blir, låter bättre?

Av Linnéa - 4 maj 2008 21:51

Vi har några inneboende i vårt hus. Det är en starfamilj som har bosatt sig inanför fasaden på ena gaveln. Innan jag viste vad det var för fågel så var jag ganska irriterad på både Rickard som inte satt foder runt fönstret och på fågeln som nödvändigtviss måste bygga bo i vårt hus. Men när jag upptäckte att det var starar så gör det inget. Jag har nämligen inte sett en stare  på de år som vi bott här. Fåglar är långt ifrån mina favorit djur, jag riktigt ogillar dem specielt, kråkor, kajor, måsar och andra otäckheter.

Rickards pappa sa att det är väldigt ovanligt med stare här, det fanns gott om dem för ca 30 år sedan. Då hade de många fågelholkar som det bodde starar i. Jag är inte säker men jag tror att minskningen kan bero på ändrade miljöförhållanden. Kul är det iallafall att det finns en starfamilj i området, de är ganska fina fjäderdräckten liksom skimrar på dem. Förra året hade vi andra inneboende, vår gavel var som värsta lägenhetshotelet då var det olika sorters småfåglar som bodde hos oss. I år hoppas jag vi hinner på börja bygget innan fåglarna ska lägga sin ägg, för vi kan ju inte vräka redan bosatta hyresgäster hur som helst, fast de betalar dåligt med hyra...


Av Linnéa - 3 maj 2008 22:49

Kvällens planer var en cykeltur med Oboy i det finna vårvädret. Vi betämde oss för att "milen" var en lagom tur. Vi stannade och pratade med några Åtorpsbor och fick följa "de yngres" förberedleser inför en ute kväll troligtvis i Kristinehamn(och hot om att de skulle ringa när de ville ha skjuts hem i natt).  Sedan fortsatte vi in mot Åtorp där vi bara skulle titta in oss Emma och Micke, vilket resulerade i nygrillade hamburgare, potatissalad och kaffe. Vi satt vid älvkanten och njöt av den fina omgivningen, dvs älven, bron och de fina husen som ligger efter älven...

Åtorp från sin bästa sida!

Av Linnéa - 3 maj 2008 22:39

Det blev förlust i seriepremiären för ÅIF´herrar mot Arvika. Det stod 2-2 till den 42 minuten i andra halvlek då gjorde Arvika 2-3. Första halvlek spelade Åtorp bra, men det är synd att de inte klarar av att hålla bollen på marken mer än vad de gör. I andra halvlek gjordes en del byten och laget backade då hem onödigt mycket och bjöd Arvika på stora ytor, specielt på vänsterkanten, vilket var den ytan som Arvika utnyttjade vid sitt ledningsmål. Att man ska ta bollen före stutts är en grundläggande regel som man får läsa sig från början när man spelar fotboll, vilken Åif spelare tydligen missat för ett sådant misstag lade grunde för Arvikas ledningsmål... Det var tyvärr en hel  del individuella misstag av Åtorp resulterade i mål för Arvika. Kanske är det mest rättvisa resultatet ändå oavgjort.

Av Linnéa - 3 maj 2008 13:41

Om en timme och 20 minuter så är det dax för ÅIF´s herrar att ha seriepremiär mot Arvika i div fyra. Hoppas det går bra jag har tippat oavgjort.

Oavgjort blev det för Strömtorp i deras permiär i går mot Skattkärr som om inte jag mins fel är nykomlingar i fyran. Strömtorp verkar vara något av seriefavoriter. Ska bli kul att se hur det blir med det...

Tog en titt på spelschemat för våren det blir inte lätt för oss att ta oss till Göteborg och Stockholm som planerat. Men känner jag min sambo rätt så kanske det blir någon avstängning så man kan passa på att åka just den matchen. 

Av Linnéa - 3 maj 2008 13:31

Nu på förmiddagen har jag gjort upp med mitt förflutna som trädgårdsmästare, jag har nämligen trädgårdsmästeri i generna. Vilkent inte har avspeglats i vår trädgård under de senaste fem- sex åren. Rabbatern har växt igen och stenpartiet bestod av rödmyror och gräs...

Jag tog spade och grävde upp allt av värde (kirskål har tagit död på den del av växterna) som jag sedan lastade i bilen och körde hem till mamma och pappa, så nu har hon jobb ett tag framåt. Nu ska gräsklipparen fram och resterna av den gamla anrika rabbaten ska jämnas med marken och aldrig mer återuppstå...

Jag har inte tiden som krävs för att ha rabbater, för ska man ha det så ska de vara välskötta. Nu blir det på sin höjd några blommlådor och krukor + växthuset med gurkor och tomater. Mitt växthus får skötta sig själv, jag vattnar och gödslar lite ibland, men ändå får jag stora skördar av gurkor och tomater (trädgårdsmästargener?)

När jag ändå är på gång så vill jag passa på att gratta ÅIF´s damer för segern mot Nyedshov i seriepremiären, jag kanske får äta upp min kritik från i söndags, men den står jag för. Detta visar att det kunde bättre. Det var tydligen veteranerna Linda och Kristin som skötte sig bäst KUL!

Av Linnéa - 2 maj 2008 22:01

OBOÝ världens världens vackraste och goaste hund...

Av Linnéa - 2 maj 2008 21:49

Rickard har spelat fotboll i drygt 28 år , ganska lång tid att lära sig visa grundläggande saker på, kan man tycka. Men inte då ,han köper alltid nya fotbollsskor till serierpremiären så de är helt nya till matchdagen. Samma gnäll efter matchen varje år... I dag talade han om att de satt så tajt att det gjorde lite ont redan innan han andvänt dom. Hela handfatet fult med grus och sand efter "provpromenaden" på gräsmattan. De ska ju blötas och sitta på gärna inomhus kvällen förre match... + blöta träningskläder i tvättkorgen, som luktade blött ruttet gräs. Gissa vad det luktar om de andra kläderna i den korgen?

Jag körde (under min aktiva karriär) med den taktiken, nya skor till gräspremiären eller träningslägret, hade alltid de gamla med och bytte efter halva träningen. Jag blötte givetvis mina också för den perfekta passformen, så höll jag på ett tag, skorna var då perfekta till seriepremiären. Jag hade aldrig ont och klagade givetviss inte... Vissa lär sig aldrig eller också är det någon form av ritual vad vet jag?

Ovido - Quiz & Flashcards