Alla inlägg under maj 2008

Av Linnéa - 7 maj 2008 22:36

Idag har min mage varit väldigt besvärlig, har därför tagit det väldigt lungt och vilat en del, har inte så mycktet att skriva om, mer än att jag hatar min mage.

Av Linnéa - 7 maj 2008 10:58

Igår slogs besökrarekordet på denna blogg. De förra rekordet var 80 st och igår var det 82st. KUL!

Av Linnéa - 6 maj 2008 18:32

Denna dag den 24/2-08 gick viktklubben i graven för gott. Vi skulle kämpa med att gå ner i vikt själva. Då var det 17 veckor kvar till midsommar, nu är det fem veckor kvar till midsommar och inte ett kilo lättare. Hoppsan!!! Hur kunde det gå till? Jag är väll väldigt optimistisk och ställer nog lite höga krav på mig själv om jag säger -fem kg till midsommar, men å andra sidan brukar det gå ganska bra att göra saker "med kniven på strupen". Det är bara att sätta igång, från och med imorgon. Återkommer med resultat under de fem veckor som är kvar...

Av Linnéa - 6 maj 2008 17:46

I morse när jag gav mig av till jobbet visade termometern på bilen +3 grader, lite småkyligt. När jag så där åtta timmare senare begav mig åt andra hållet dvs, hem så visade termometern +19,5 grader... under dessa åtta timmar så han det komma lite regn också. Detta var dagens väderleksraport.... Jag som avskyr att prata om vädret...

Av Linnéa - 5 maj 2008 22:24

I slutminuterna avgjordes matchen på Råsunda mellan AIK och Halmstad BK till AIK´s fördel via ett självmål av HBK. AIK gjorde ett kanon jobb fram till målet och sköt en HBK spelare i ryggen så bollen stutsade i mål. Tur! Man ska förtjäna tur,  det gjorde AIK.

Min egen comback närmar sig....

Har klippt gräset för andra gången i år, ska bli kul att se hur många gånger jag klipper och hur många gånger Rickard klipper. 

Av Linnéa - 5 maj 2008 15:39

Här är ett annat kort men det har också en stämpel från ,Magnolia.

Av Linnéa - 5 maj 2008 15:38

Ett dopkort med stämpel från Magnolia.

Av Linnéa - 5 maj 2008 13:54

Tänkte jag skulle göra en liten samanfattning av den fotboll som spelats under helgen , då menar jag på lokalnivå och de lag som intresserar mig på ena eller andra sättet.

Åtorps A-lag förlorade ju lite snopet i serieprimiären i lördags mot Arvika i div fyra, det finns inte mycket att säga om det.

Åtorps B-lag som håller till i div sex östra mötte Alkvettern borta i söndags och fick stryk med 5-1. Det var ingen Åifspelare som direkt höjde sig över mängden vad jag förstått och tre rejäla målvaktstavlor låg bakom Alkvetterns tre första mål. Enligt interna källor så var det rena katastrofen. I andra halvlek spelade Åtorp bättre men släppte ändå in två mål till.

Enda glädjeämnet för ÅIF i helgen är ju damlaget, som vann sin premiär i fredags mot Nyedshov men 1-0.

För övrigt förlorade Rävåsensdamer sin hemmapremiär mot dalalaget Orrnäs som förra året ramlade ur div ett. "en hedersam förlust" enligt rävåsenrtränaren(Karlskogakurriren 080505 sid 4).

Bråtens damer som håller till i div tre vann sin premiär hemma mot Fagerås efter att ha vänt ett 1-2 underläge till 3-2. Kul att de vann , men jag står fast vid att de inte höll div tre nivå när det mötte ÅIf´s damer på Åvallen för drygt en vecka sedan.

Det ska bli spännande att följa fortsättningen.

Ovido - Quiz & Flashcards