Alla inlägg under maj 2008

Av Linnéa - 24 maj 2008 16:21

...är en årlig tradition i Åtorp. Olika hantverkare säljer sina alster, loppis, tipspromenad, ponnyridning och ansiktsmålning. Det var två "åtorpshäxor" som ansvarade ansiktsmålningen, den ena "skrämde" barnen och den andre målade...

Av Linnéa - 24 maj 2008 16:10

... för ÅIF, som spelade bra fram till SIK gjorde sitt första mål, som var en kommunikationsmiss mellan en back och målvakten i Åtorp. Ordenarie målvakt i Åtorp skadade ett finger och valde att inte spela matchen, en reserv kallades in. Det är inget som säger att resultatet sett anorlunda ut om detta inte hänt.

Stömtorp försökte rulla boll och gjorde både två och tre noll. "Nutt" gjorde målet för Åtorp när det var ca 15 minuter kvar av matchen och då hade Åtorp pressat på ett bra tag.

Matchen slutade 1-3 till SIK. Andahalvlek var helt klart Åtorps, en klen tröst...

Men om inte jag mins fel så är det en returmatch någon gång i höst, så då får Strömtorp se upp för ett revanschsuget Åtorp.

Förövrigt var det en kväll perfekt för fotboll, fint väder och massor med folk.

Rickard klarade sig från ett besök på akuten och det är det positiva i besvikelsen över en förlorad derby match. 

Av Linnéa - 23 maj 2008 18:30

Snart är det dax för årets första Derby på Åvallen, det är Strömtorp som gästar Åtorp i kväll. Om drygt 2,5 yimmar så vet vi vem som gick segrande ur kampen...

Jag ska åka snart för det blir nog mycke folk i dag vill ju ha en bra plats....

Av Linnéa - 22 maj 2008 18:37

Finalplats står på spel... Tar sig Charlotte Perrelli vidare från semifinalen? Jag är relativt ointresserad av Eurovision song contest, men det vore ju kul om hon går vidare för låten är helt ok, klart  bäst i den Svenska uttagningen... När det gäller tävling så kommer ju de berömda tävlingsgenerna fram och känslan av att "hata förlora" gör sig påmind, mer nu än förr,  då fick jag utlopp för dessa saker på fotbollsplanen (dit jag längtar tillbaka). Kan inte göra annat än hålla tummarna i kväll och kanske slänga ett öga på programet i brist på fotboll nu i EM-uppehållet...

Av Linnéa - 22 maj 2008 18:29

...ett av världens bästa fotbollslag. GUD så spännande det var i går kväll, straffläggning är både det bästa och det värsta som finns... Manchester United är mitt lag i England, det känns så gööött att de slog Chelsea i både Premerleaug och Championsleaug... Att det just var Chelsea känns extra bra...

Det var värt att vara död när jag skulle gå upp i morse och att tröttheten har suttit i hela dagen, men vad gör man inte...  

Av Linnéa - 21 maj 2008 18:47

Nu har jag klippt gräset för fjärde gången i år. Tänkte köra ett litet trädgårdstema... Eftersom jag har sk "trädgårdsmästargener"... Tänk att leva upp till det!

Av Linnéa - 21 maj 2008 17:25

.... duetten med Lasse Winnerbäck och Melissa Horn. Spelar den för fult nu vid datorn. Våra inneboende som jag skrev om en annan dag har blivit väldigt högljuda (starungarna) de bor ju i vägen till kontoret. Nu ska jag lyssan lite på lasses nya låt på myspace...

Av Linnéa - 21 maj 2008 17:10

(Kännsliga läsare typ Helene ska undvika detta inlägg)

Idag har jag gjort ett besök till på sjukhuset, denna gång var det bara prover som skulle tas, bara och bara... Eftersom det lyckades sticka mig i armen två gånger i söndags utan att få något blod.De konstaterade även att det inte är lätt att sticka mig i vänsterarmen eller i någon av händerna. Efersom jag redan var stucken i högerarmen så funderade jag på vart de skulle få tag i något blod i dag. Jag gick något nervös in på provtagningen, rabblade mitt person- nummer och fick genast frågan om jag var dotter till (min mammas namn) -jo det stämmer ju, -då har du även ärvt hennes ådror. Det kanske stämmer vad vet jag om gener och arvsanlag. Denna dam var en riktig tuffing hon med, hon bara stack till fort och hårt vilket lede till att hon fick sina rör med blod, ingen tvekan där inte. På provtagningen vet de vad de gör... Känns tryggt till nästa gång. Det roliga är att jag aldrig har tyckt det varit otäckt med stick i fingtar och blodprov i armen, men efter alla misslyckanden så har jag börjat bli lite nervös, det är inte så kul att bli stucken i båda armarna och ibland båda händerna innan de får något blod och jag som ville bli blodgivare en gång i tiden... GLÖM DET!

Ovido - Quiz & Flashcards