Alla inlägg under juni 2008

Av Linnéa - 10 juni 2008 21:36

Vilket sömnpiller, vilken tråkig fotboll Grekland spelar och bara långbollar från Sverige. 0-0 är det så det kommer sluta????

Av Linnéa - 10 juni 2008 18:43

VILKEN JÄVLIG DAG....... Hoppas det går bra för Sverige i kväll, håll alla tummar och tånar som finns....

Av Linnéa - 9 juni 2008 22:44

Holland slog Världsmästarna Italien med 3-0 vilken match.... Min favorit målvakt Van Der Sar var helt suverän, 37 år, det är inte för sent än.... Holland kan bli vassa i detta EM det är jag övertygad om efter kvällens uppvisning. Jag hoppas att Holland med dersa "gulliganer" till suportrar går långt denna gång...


Degerfors kryssade mot Asyriska. Det blev 1-1. I 94:e minuten får Assyriska till ett inlägg från vänster som de nickar in vid Nurmes högra stolpe. Det kan man säga var nära tre poäng för Degerfors...
 

Av Linnéa - 9 juni 2008 16:50

Det blev en härlig dag vid stranden igår... det började blåsa på eftermidagen vilket resulterade i en röd axe (kännde inte när solen tog). Tyvärr(eller kanske tur) så blir det ingen bild publicerad på min bikini... Det blev grillat och Tyskaland-Polen på tv. En bra match, Tyskland är ju bra, helt klart en av favoriterna...

Avslutade kvällen med att tillverka ca 23 kort, somnade strax efter 01.00 vilket känns i dag.

Idag har jag börjat planera för växterna i mitt växthus. Jag har även träffat Jenny, världens goaste Jenny, jag blir så glad av henne. Det är tur att det finns sådana människor...

Mina funderingar har annars handlat mycket om framtiden, vad händet till hösten? Men kanske främst vad händer efter midsommar och fram till semestern???? Ovissheten finns alltid där gnagande...

Av Linnéa - 8 juni 2008 09:08

Kanske är detta den sista fina dagen för denna gången, det måste ju utnyttjas.... STRANDEN. Ska prova min nya bikini...

Åtorp förlorade med 4-0 igår (de fixar inte bortamatcher långt bort). Det blev två matcher igår kväll den bästa var Portugal - Turkiet som Portugal vann medf 2-0. Pratade med Helene hon tror bebisen kan komma när som helst... Sååå spännande. Det är jobbigt i värmen med den magen, hoppas det blir snart.

Av Linnéa - 7 juni 2008 09:04

Idag smäller det... Äntligen börjar fotbolls EM. Två matcher varje dag UNDERBART.... Jag tror på Spanien eller Tyskland som vinnare av hela EM. Sverige får vara glada om de kommer vidare ur gruppen, vore givetvis jättekul om det gick kanon bra för Sverige.....

Laddar inför två matcher i dag.

Rickard ska till Sunne och spela fotboll och jag ska gå och lägga mig en stund igen. Har så himla ont i magen. 

Av Linnéa - 6 juni 2008 09:36

Till min egen förskräckelse så kom jag på att jag inte visste varför vi firar vår nationaldag just den sjätte Juni, HEMSKA tanke. Så jag googlade och fick bl fram förjande....

Varför just den 6 juni?

Historiskt var det den dagen 1523 som Gustav Vasa valdes till kung. Därmed lades grunden till ett svenskt nationellt rike. Den 6 juni antogs dessutom 1809 års regeringsform, som fastslog de medborgerliga fri- och rättigheterna med bl.a religions-, tryck- och yttrandefrihet.

Viste ni det?????????


Av Linnéa - 5 juni 2008 22:16

Linda Bengzing i all ära, men en skön sommarkväll hemma med sambo och hund är inte att förakta. Vi grillade lite och jag åt en fläskkotlett och lite ris(än inget besök på akuten). Efter maten gav vi oss ut på en liten cykeltur med Oboy i den jumna kvällen. Fåglarna kvittrade och naturen höll på att falla till ro. Det var väldigt jobbigt att cykla, tänk vad fort det går att tappar orken när man inte är riktigt ok....

Efter cykelturen tog vi en snabbis till grannarna  för att lämna tillbaka cykeln och visa våra husritningar.....

Nu har jag just kommit in efter att ha invigt våran nya ogrässpruta, nu luktar det ättika på hela tomten och i växthuset...

Förresten så klippte Rickard gräset i måndags. Femte gången denna sommaren som vi klipper....

Ovido - Quiz & Flashcards