Alla inlägg den 28 juni 2008

Av Linnéa - 28 juni 2008 20:51

Nu har det kommit flera fina bilder på lilla Freja (och Olivia)som idag är en vecka gammal...GRATTIS! kan inte låta bli att visa några för er...

Av Linnéa - 28 juni 2008 20:38

När jag var yngre läste vi ofta Barbapappa och jag älskade det...Någon av er kanske kommer ihåg den boken som Barbapappas hus skulle rivas och det kom massa otäcka maskiner för att riva ner huset? Barbapappafamiljen förvandlade sig till massa samrta saker som kastade kletig gägga på maskinerna så de inte kunde gräva eller riva, och barbafamiljenshus blev kvar...Ni undrar säkert varför jag skriver om det? Lite av den kännslan fick jag idag när det kom stora maskiner in på tomten, buskar,träd och stenar försvann i ett naffs.Jag vet ju att vi måste men lite sorgligt är det att se vår fina trädgård förvandlas till en byggarbetsplats...

Av Linnéa - 28 juni 2008 20:20

Igår var vi på en väldigt trevlig grillfest hos våra grannar, (så trevlig att Rickard kom hem närmre 05.30 i morse.) Vi åt god mat och umgicks i största allmänhet. JÄTTETREVLIGT.....

Vi tittade på kaniner, spelade lite fotboll mm. Det regnade en del men det gjorde inget. Anton charmade oss allihop, Ebba, Louisa och Martin var jättemysiga. Louisa rammlade och slog sig, hon fick fem olika sorters plåster på sina ben... Lucky var givitviss med och var gosig...

Vi hoppas alla på en repris längre fram i sommar...

Här kommer några bildbevis på vår kväll....

Av Linnéa - 28 juni 2008 08:32

Vaknade av ett brak... Trors att Rickard inte var hemma förrän 05.00-05.30 så är han uppe och ser till att jag vaknar av ett brak... Han och Leif håller på att ta ner några björkar för att göra plats till vårt bygge, synd men ett måste. Jag tycker väldigt mycket om björkarna i vår trädgård...


Tack Ulli, Kalle,Ebba, Louisa, Anton och kusin Martin för en trevlig kväll. Återkommer med bildbivis...

Ovido - Quiz & Flashcards