Alla inlägg under juni 2008

Av Linnéa - 17 juni 2008 17:38

Sissi och Johan fick en liten kille i går. Han vägde 4495 och var 55 lång. Grattis Simon till din lillebror!

 Detta var bebis nummer två bland mina riktigt goa vänner. Nu är det tre kvar, näst på tur är Helene. Ser med spänning fram mot det....

Bio

Av Linnéa - 16 juni 2008 23:14

Blev bjuden på bio i kväll av hon som inte vill nämnas med namn. De hade biobiljetter som skulle gå ut i morgon. Vi åkte till Karlstad och tittade på Brudens best man. Den var lite gullig, rolig men ganska förutsägbar, en lätt tittade film. Sedan gick vi till kebbabhaus och åt mat. Jag åt kyklingsalad mums... Där väcks minnen från student tiden till liv, ååå vad jag kan sakna det ibland...

Väl hemma så läste jag ut boken Inte ens det förflutna av Anna Jansson den var bra. Nu har jag börjat på Sjöjungfrun av Cammila Läckberg.

Det har blivit dåligt med fotboll för mig idag känner lite av abstinensen... 20 minuter i ställer för två matcher.... Vad ska det bli när EM tar slut, vågar inte tänka på det...


Av Linnéa - 15 juni 2008 23:31

I kväll fick vi besök av familjen Forsberg. Anton är vårt gemensamma gudbarn, en kramgo kille (med Rickard i alla fall). Han är 2 år och 6 månader...

En riktig goding...

Av Linnéa - 15 juni 2008 23:21

Att Vicktoria tycker om sin gudfar är inget att tveka på. Och att gudfar tycker om Vicktoria är heller inget att tveka på... De busar, ritar teckningar och leker för fult... Det är så kul att se va goa de är med varandra.......

Av Linnéa - 14 juni 2008 23:14

Blöt så in i "bängen", mina byxor vägde lite mer än vanligt så jag trampade på dem och fick hålla upp dem så gott det gick. Tomas som är väldigt hjälpsam ibland ville gärna hjälpa till att hålla upp byxorna på sitt eget lilla vis...

Av Linnéa - 14 juni 2008 21:42

Vilken stämning, vilken fest! ca 11000 personer, Peppe Eng och Kristin Kaspersen på scenen. Matchen började och stämmningen steg (jag träffade två tjejer som jag spelat fotboll med i Rävåsen). Sedan kom regnet. Efter ca en halvtimme av matchen öste regnet ner. Elin och Vicktoria gav upp och åkte hem. Vi andra var väldigt nära att göra samma sak men då kom 1-1 målet av Sverige så vi bestämde oss för att trotsa regnet. Många gav upp i halvtid. När det var en minut kvar av matchen så kom ju den kalldursch som fick oss att bryta ihop totalt. Spanien gör 2-1. besvikelsen var total och vi deppade hela vägen hem på tunnelbanan(innan vi kom på tunnelbanan så var Tomas nära att bli på körd av den buss som han klev ut framför). Inte ens Pizza och salad gjorde oss på bättre humör. En mycket klok pizzabagare gjorde allt vad han kunde för att ge sin egen förklaring av vaför det gick som det gick, inte helt tokig faktiskt. Nu sitter vi hemma i lägenheten och kollar på Ryssland- Grekland, som Ryssland leder med 1-0.


Kommer att lägga in bilder när jag kommer hem. Det tar sådan tid men mitt mobila bredband.

Av Linnéa - 14 juni 2008 21:22

Väl frame i Rissne åt vi mat som var inspererat av Grekland, vilket väckte finna semester minnen till liv, från vår gemnesamma(Elin,Tomas, Vicktoria, Rickard och jag) resa till Kreta för två årsedan. Vi laddade inför matchen med en gamal repig VHS om fotbolls VM 1994 i USA, snacka om uppladning... Sedan åkte Sverige tröjorna på och ansiktsfärgen fram.

Vicktoria får en flagga på kinden.

Av Linnéa - 14 juni 2008 08:55

...mot Stockholm. Ska bli kul att se på fotboll och träffa Tomas, Elin och Vicktoria. Vi har inte sets sedan påsk... Det blir säkert en trevlig helg... Återkommer med raporter från huvudstaden.

Ovido - Quiz & Flashcards