Alla inlägg under juni 2008

Av Linnéa - 26 juni 2008 06:49

Tyskland vann och Åtorp vann... Bra! Ikväll ska Spanien vinna så känns det helt ok. Nu ligger Åtorp trea och har en match minder spelad än de andra. Själv såg jag inte matchen igår men har för en gångs skull fått en ganska bra redovisning av min sambo,(tror jag) som blev uttbytt i slutet av matchen, inte bra... för då gjorde Kristinehamn sitt 2-1 mål. Enligt mig (som är partisk) så behövs han på planen helt klart... Linus Mälman och Mikael Jönsson gjorde målen för Åtorp... "Åtorp som enligt tränaren gjorde en medioker insats i främst första halvlek". Karlskogakurriren 080626.

Tabellen tål att tittas på....

Av Linnéa - 25 juni 2008 19:38

Här i bland ruinerna av Lars Winnerbäck.

Några foton som passar på mitt liv bland ruinerna bokstavligt talat.... Sedan är det en grymt bra låt.... 


Det sas på radion "Tidsvis uppehåll i Svealand"
Hon tänkte uppehåll är bra men inte nog
Jag skulle hellre se en riktigt bra förklaring
Och allt hon inte gjort, varenda tåg hon inte tagit
Står och tutar nere på gatan, bakom rullgardinen
Och hon vet att det är vår och att varje slant hon inte slängt
Har varit en onödig besparing
Och radion spelar låtar som hon glömt
Allting minner om en dröm som hon har drömt, hon säger
Här i bland ruinerna
Bland torra salta tårar
Här bakom rullgardinerna
Och alla uteblivna vårar
Här under askan utav sönderbrända drömmar
Ska vi bygga nånting större
Det står en man nere vid stationen
Och citerar nåt ur gamla testamentet
Och det syns så väl att han ljuger
När han talar om sin godhet och om satan
Och om livet som ett liv man borde skämmas för
Hon står och sneglar ner på torget
Där han predikar all sin rädsla inför Jesus
Och hon tänker "Jag vill aldrig vara rädd igen"
Och kväll blir natt och tankarna för stora
Det sjönk för djupt, nu har hon inget att förlora, hon säger

Här ibland ruinerna...Bland torra salta tårar
Här bakom rullgardinerna
Och alla uteblivna vårar
Här under askan utav sönderbrända drömmar
Ska vi bygga nånting större
Jag går och aktar mig för vintern
Och för gråten och den stora depressionen
Jag har liksom gömt mig i ett halvår under täcket
För att skydda mig mot ensamheten och tvivlet
Och mot tomheten efter explosionen
Och jag ser stormen komma närmre och jag väjer
Tills hon ringer och jag svarar och hon säger
Här i bland ruinerna...Här i bland ruinerna
Bland torra salta tårar
Här bakom rullgardinerna
Och alla uteblivna vårar
Här under askan utav sönderbrända drömmar
Ska vi bygga nånting större

Av Linnéa - 25 juni 2008 11:09

Här kommer de första korten på lilla Freja? och storasyster Olivia...

Av Linnéa - 24 juni 2008 21:30

Jag har efter två dagars uppehåll i EM drabbats av fotbollsabstenens... super jobbigt, hur ska det gå när EM är över... Vågar inte tänka på saken... Men i morgon är det dax för första semifinalen mellan Tyskland och Turkiet, jag håller på Tyskalnd i den matchen. Hjärtat säger fortfarande att Spanien ska vinna hela EM, men hjärnan säger Tyskland. Ryssarna är ju väldigt luriga, tror inte de räcker till, men jag har ju haft fel förut i denna turnering....

Av Linnéa - 24 juni 2008 18:11

För alla gåvor och hälsningar på min facebook! är lite dålig på att vara aktiv där, ska skärpa mig.... Idag fyller hon som inte vill nämnas med namn 36 år ska nog åka dit en sväng...

Av Linnéa - 24 juni 2008 17:30

Igår pratade jagi telefonen med Olivia(min lilla "loppa" till guddotter) första gången efter att hon blivit storasyster. Som vanligt ställde jag tusen frågor och svaren som jag fick var att lillasyster skriker mycket, hon sprattlar med benen, hon är liten, vi har filat hennes naglar för hon river sig i ansiktet, hon bajsar mycket och hon ska heta Freja... Myckte utförligare information än så får jag nog leta efter. Nu vet ju jag att lillasyster är väldigt snäll och inte skriker.

Av Linnéa - 22 juni 2008 01:42

Holland som är mitt nya favoritlag tog stryk av Ryssland med 1-3 suck...

Men vi hade trevligt ändå. Vin, snacks och trevliga grannar. Himmla mysig kväll hos Ulrika och Kalle med familj. Nu väntar sängen...  

Av Linnéa - 21 juni 2008 19:45

Har pratat med Helene i telefonen och hört lilla gullungen gny lite. Allt hade gått fort och bra. Hon tyckte det var skönt att det var över. Väntar med spänning på att höra om Olivias reaktion på lillasyster...

Ovido - Quiz & Flashcards