Alla inlägg den 29 september 2008

Av Linnéa - 29 september 2008 22:32

...en till att öppna munnen inför ca 170 lärare för att säga sin åsikt och risker att få ett motargument som man saknar svar på? Ren dumhet, viljan att vara i centrum,(knappast) tycker om att hör sin röst...(inte direkt) det första alternativet är nog mest troligt. Jag kan bara inte vara tyst ibland. Det var bara pinsamt för en kort sekund, är liksom inte van att sakna svar. Det är bara att erkänna sig besegrad av en värdigmotståndare. En kanon bra föreläsning och föreläsare. Som ställde massor med provoserande frågor och påståenden. Han generaliserade en del och det har jag svårt för, men det var en medveten metod av honom givetvis. Återkommer med mer information när allt har fått sjunkit in och när jag har reflekterat klart över syfte, mål och metod samt hur jag ska förändra mitt förhållningssätt om det behövs, vet ej ännu....

Av Linnéa - 29 september 2008 16:24

Hemma i ca 1 1/5 timme och iväg igen på föreläsning om genuspedagogik, intressant. Men tufft efter en dag som denna...

Ovido - Quiz & Flashcards