Alla inlägg under januari 2008

Av Linnéa - 23 januari 2008 18:24

En jätte bra dag! Jag har varit på gymet och tränat en timme, jag har gått en långpromenad, min storasyster har fått ett lång vick på ambulansen, Sverige vann över Spanien med 27-26 i handbolls Em...Kanon! Vad mer kan man begära?

Av Linnéa - 22 januari 2008 18:44

Idag har det varit en underbar dag, solsken och ca -6grader. Fantastiskt! Jag har verkligen njutit av det fina vädret. Gått långpromenad och varit i lekparken i över en timme på förmidagen SKÖNT... Jag kunde inte låta bli att fotografera solen när den var på uppgång över Kristinehamn på morgonen.

Av Linnéa - 21 januari 2008 22:24

Regn, snö,regn,snö,regn,snö osv. Tänk om det kan bestämma sig någon gång.

Min första dag på nya jobbet gick bra, vi var i skogen i det något omväxlande vädret... Var på mitt gamla jobb och plockade ihop mina saker, kändes lite konstigt tror jag...

Har svårt att känna saker ibland, men det borde kännas konstigt att lämna sitt gamla jobb bara så där.

I natt är det fullmåne... Hoppas det inte ska påverka min sömn (hahaha). 

Av Linnéa - 20 januari 2008 18:45

Husmorstips 1:
Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.
Riktiga kvinnors tips:
Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepa
efter mig Riktiga kvinnors motto : Som jag lagar maten, så äter du den
och så vill du ha den.

Jag håller på tipset från riktiga kvinnor...

Idag har vi vägt oss för första gången i viktklubben. Jag hadde gått ner 0,9 kg.Jag tror det blev +/- 0 för Tomas.

Stegtvälingen glömde vi kolla... 

Av Linnéa - 19 januari 2008 14:36

Idag är jag vindpinad... det blåser ju som attan ute, men det struntar ju Oboy i han ska ut ändå, även fast han ser mer ut som Dumbo än som en hund, öronen står verkligen rakt ut på honom. Under våran ca en halvtimes promenad så slog det mig att det finns  massor med skyltar (även här mitt ute i skogen). Det är allt från "ivsfarliga ledningar" till små små skyltar som talar om att det ligger en kabel nergrävd just där, eller privata vägar mm. (vist är det bra med en del skyltar). Jag kan inte gå i skogen utan att någon eller några försöker kommunisera med mig... Bara en reflektion från min och Oboys promenad.

Av Linnéa - 18 januari 2008 16:14

Har haft semester fyra dagar denna vecka, de två första fick jag bara dricka ingen mat, på tisdagen gjorde jag en tarmundersökning inte kul... Onsdag och torsdag har jag haft så ont i magen så jag inte orkat något. Idag är jag ledig enligt schema... och mår rätt ok, gissa vad som händer då? Det kommer ett brev från rikspolisstyrelsen innehållande ett mycket tydligt foto av mig och böter på 2000Kr (råkade köra lite för fort den 30/11 -07 på väg till Göteborg). Jag trodde i min enfald att det blev så dåligt kort så jag skulle klara mig men sån tur hade jag inte...

Av Linnéa - 16 januari 2008 22:08

FAKTA

Läsartävlingen

Läsartävlingen i samband med omröstningen har också avgjorts. Bland alla de som röstade på Maria Kroon drogs Linnéa Werner. Före detta fotbollsmålvakt för övrigt och dessutom i Rävåsens IK, bland andra klubbar. Karlskogatidning 071224.

Undrar vad jag vann för något????

Av Linnéa - 16 januari 2008 12:14

Undersökningen i går gick ok, kommer inte ihåg så mycket faktiskt var nog ganska drogad. Vist fanns det en del problem och läkare hummade något om ev påse på magen om  inte besvären blev mindre, det kan höja livskvaliten sa han.... Men nu var jag inte riktigt med i huvudet när han talade så det blir nog inget sådant hoppas jag... Har haft jätte ont i magen hela natten och idag, blir hemma från jobbet imorgon med...

Ovido - Quiz & Flashcards