Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Linnéa - 25 augusti 2008 18:53

Det är med sorg i hjärtat som jag läser Karlskogakurieren idag.Rävåsensdamer vann inte "måstematchen" borta mot Ludvika i helgen. Utan tog stryck med 3-1, sorgligt. Jag hävdar bestämt att  ett damlag i minst div 2 är ett måste i denna regionen och det har hittills varti RIK. Är det slut nu?

Nu kommer Rävåsen åka ur div II. "Till div III- till fotbollens bakgård" (Henrik danielsson, Karlskogakuriren 080825 sporten sid6). För div III är verkligen fotbollens bakgård( har själv harvat där i många säsonger). Kila,Köla,Krona vilken jävla mardröm....

Jag har även STOR förståelse för Maria Kroon och hennes åsikter om den yngre generationens fotbollsspelare. Ju äldre man blir ju mer värdefull tror jag tiden blir, man åker till träning och matcher och ger allt jämt, jämt, jämt. För vi som är "lite" äldre vi vet att ger man sig in i leken så får man tåla och fullfölja den. Trots att det kan vara tungt, men man har ju lovat....

Är det ingen som vet hur man tuggar taggtråd längre eller???  Jag kan inte sluta hoppas på en bra avslutning för RIK´damer. Kämpa på och lyssna lite på Winnerbäck det funkade ju sist...

Ovido - Quiz & Flashcards